woensdag 14 december 2011

En Route to Hualtaco.....

Wederom een volle dag op zee op weg naar onze 2e stop Hualtaco eveneens in Mexico. Ook deze zeedag verloopt rustig en we genieten volop van de rust. (m.a.w. We slapen wat af tijdens deze reis!) Over slapen gesproken... mijn CPAP is helemaal van slag ik weet niet hoe deze is ingesteld of hier ook een interne klok inzit maar ik kan 's ochtends niet goed meer aflezen hoe het verloop van die nacht is geweest. Ik moet zo tegen 4.30 uur aflezen hoeveel ik geslapen heb en hoeveel apneus ik heb gehad in die periode doe ik dat niet dan kan ik dit na 5 uur niet meer aflezen want dan gaat de volgende (slaap) periode weer in! Waarschijnlijk zit dit apparaat ook op de Hollandse tijd. Maar goed de wekker staat bij ons nog steeds op 5 uur vanwege het pre-ontbijt en de fitness sessie daarna. De jongens die het ontbijt brengen willen perse het dienblad zelf naar binnen brengen en staan je niet toe het over te nemen! Als ik om 5.15 uur uur naar de fitnessruimte loop zie ik dat binnen alles nog donker is en ik kan nergens de lichtknoppen vinden. Nou ja dan maar niet! We vragen later wel waar de knoppen zitten en van hoe laat tot hoe laat de fitnessruimte beschikbaar is. Ik loop dan maar een paar rondjes over het main deck hoewel dat eigenlijk niet mag maar wie heeft daar nu last van? De dag verloopt zoals gezegd verder rustig en de zee is lekker kalm en ik heb nog steeds geen last van zeeziekte.

's Ochtends hebben we nog in de Queens lounge een uitleg over het ontstaan en aanleg van het Panamakanaal. Het diner hebben we vandaag in het Canneleto restaurant. Het is de 2e formele avond al en we hebben hier geen zin in en hebben gereserveerd voor de het Italiaanse restaurant.

Echt veel byzonders hebben ze niet maar het is een keer wat anders dan een mooi versierd bord met een stilleven erop die verteerbaar is! We moeten wel lang wachten op het eten en daardoor missen we de avondvoorstelling... Nou ja we hadden toch al geen zin in een pianospel en we gaan wat vroeger dan normaal naar de hut terug om de film maar af te kijken die we die dag in stukjes hebben zitten te bekijken.

De volgende dag gaan we pas na het pre-ontbijtje sporten en dit bevalt eigenlijk net zo goed als is het  binnenin de fitnessruimte moordend heet.. blijkbaar hebben ze hier geen airconditioning geinstalleerd of zetten ze hem gewoonweg niet aan met de bedoeling dat het luie (vet) zweet er sneller uitkomt. Freddie besluit om verder buiten te gaan hardlopen vanwege die hitte. Ik maak mijn halfuurtje binnen af met 15 minuten op de crosstrainer en 15 minuten fietsen! De weegschaal moeten we gewoon verder deze vakantie vermijden omdat die toch iets aangeeft, ondanks het sporten, waar we niet blij mee zijn... maar ja wat wil je ook met al dat lekkere eten aanboord. Vandaag ontbijten we eens in de grote eetzaal i.p.v. het Lido restaurant (buffet). We worden aan tafel bedient en het scheelt.... de porties zijn kleiner maar ja dat helpt niet als je tussen de middag weer naar het Lido restaurant gaat en het dan weer tenniet gaat doen....


Om 8 uur arriveren we in Huatalco een idyllisch haventje aan de Mexicaanse Riviera. Naast ons komt een ander schip te liggen van de Oceanica (de Regatta) een iets kleiner schip en van Italiaanse origine. Het oogt minder luxe dan de HAL ms. Amsterdam. Na het ontbijt lopen we het havenstadje even in en er is daar niet veel meer te beleven dan het strand en wat winkels of je moet een excursie geboekt hebben. Na een ruim 2 uur daar door gebracht te hebben gaan we weer terug naar het schip en met ons velen we gaan even wat koffie drinken en daarna even terug naar de hut. De lunch nemen we wat later en daarna gaan we op het maindeck liggen voor wat zon. (je wilt tenslotte toch laten zien dat je naar warmere oorden bent geweest) Het schip vertrekt om 14 uur en de kapitein vertelt dat het een “ruwe paar uurtjes gaat worden” en inderdaad tegen 16 uur moeten we van het maindeck af omdat het te gevaarlijk wordt vanwege de harde wind en diepe zeegang. Gelukkig heb ik nog nergens last van en dat dankzij de pillen die ik dagelijks slik. Vandaag neem ik er maar eentje extra voor het geval dat..... Gelukkig blijft het bij mij weg maar gezien de vele lege plekken in de main diningroom die avond is het bij anderen dus wel gebeurd.... Het menu is dit keer iets gevarieerder dan de andere avonden en het smaakt ons prima.. Na het diner gauw naar het theater omdat nogmaals de groep Horizon optreed met een flink aantal Motown nummers en aangezien ik een Soul Music liefhebber ben geniet ik des te meer. Nummers van Marvin Gay, Smokey Robinson, The Four Tops & the Spinners komen voorbij.. heerlijk en ze betrekken de zaal er goed bij niemand mag of kan blijven zitten tijden hun optreden. Voor ons zitten een paar irritante grietjes die echt overdreven hun aandacht trekken. Het blijken de danseressen van de vaste muziekgroep van de ms. Amsterdam te zijn... Kijk dat doet nu weer afbreuk aan hun perfomance... Ze zijn niet ”echt” dat overdreven gedoe wat ze tijdens hun optreden doen, doen ze dus ook in het dagelijkse leven....

Als ze dat al “faken” dan wil je niet weten wat er nog meer “ge-faket” wordt, toch?

Geen opmerkingen: