woensdag 7 december 2011

Alvast wennen aan de warmte???

Vrijdagochtend eerst de beide jongens weggebracht naar het pension. Max had er niet echt zin in en had liever gehad dat we niet weggingen maar Nelson daarentegen vondt het allemaal prima die was me toch een portie vrolijk. Enfin dat verzacht enigszins de pijn van het moeten achterlaten.

De koffers lijken toch veel te zwaar en zijn nog niet eens halfvol! We bekijken het wel in het van der Valk hotel bij Schiphol waar we eerst gaan overnachten voordat we de volgende dag gaan vliegen. Tegen 12.30 uur rijden we van huis weg en komen tegen 14.15 uur aan bij het Hotel.

Ben wel blij dat de Mitsubishi weer gemaakt is al was het wel een flinke rip uit het lijf maar ik zag het echt niet zitten om met de Hyundai naar Schiphol te gaan. 2 zware kerels voorin en 2 zware koffers achterin dat had die misschien wel gered maar.... met moeite! Inchecken bij van de Valk en rap met de bus weer naar Schiphol om vandaaruit met de trein naar Amsterdam centraal te gaan. Bij binnenkomst van de hotelkamer komt je eerst een hittegolf tegemoet niet normaal. Gauw de balkondeur open gezet en de verwarming dicht gedraaid. Het had niet zoveel effect omdat het centraal geregeld wordt. Nou ja, kunnen we dus alvast wennen aan de warmte die we ongetwijfeld mee zullen maken onderweg. De buitentemperatuur is eigenlijk ook te hoog voor de tijd van het jaar. Mijn CPAP (continious possitive air pressure) heeft best wel een lang snoer maar in dit hotel heb je naast het bed geen stopcontact en ik ben een verlengsnoer vergeten mee te nemen. Maar even in Amsterdam kijken of we daar eentje kunnen kopen. De rest van de middag brengen we dus door in Amsterdam met shoppen.... alhoewel we niets hebben gekocht en dus ook geen verlengsnoer en later ook op Schiphol (voor de douane) konden we daarin niet slagen. We vragen later aan de receptie er maar eentje. Voordat we teruggaan naar de kamer gaan we eerst even eten in het restaurant tegenover het hotel. 's Avonds nog even gestoeid met het het inpakken van de koffers en het nodige eruit gehaald wat je toch (eigenlijk) niet nodig hebt.. De temperatuur in de kamer is inmiddels naar een acceptabel niveau gedaald en kunnen de balkondeur op een kiertje laten. TVOH gekeken en daarna gingen de luiken dicht om zo tegen 5 uur de volgende ochtend open te gaan. Lekker even douchen, koffers klaar zetten en hup naar het ontbijt. Als je denkt dat je voldoende tijd hebt dan is dat nooit zo.. toch nog effe stressen voordat we met de bus naar Schiphol gaan. We hadden ons al de vorige dag ingecheck dus konden we zo doorlopen om de koffers af te geven... Toch nog even spannend … de ene koffer woog 23,4 kg en de andere net iets meer dan 20 kg. Dus dat zit wel goed... We gaan de douane door en op zoek naar een verlengsnoer voor de CPAP... en waarachtig het lukt ons ook nog al is die maar 1,5 meter lang maar het is beter dan niets....

Voor de rest spuiten we in de duty free shop ons onder met Armani en al geurend komen we dan bij de gate F06 waar de KLM 0601 (Boeing 747-406 PH-BFT (Tokio) wacht.. bound for LAX..

om 10.10 uur vertrekken we en zullen om 11.30 locale tijd landen in Los Angeles waar we die middag ook nog gaan shoppen....

De “Hollandse Traditie” maaltijd is een echte aanrader! Lekkere stampotjes met gelderse rookworstjes en de salades.. hmmmm! De verzorging aan boord is gewoon Hollands goed en een half uur eerder dan gepland landen we in Los Angeles! De douane behandeling is iets minder streng dan we zo langzamerhand gewend zijn maar nog krijg je het gevoel dat je met “slechte” bedoelingen het land wilt binnen komen de echte ellende moest nog komen en dat was het wachten op een koffer die maar niet op de band wilde komen...

Ach waarom niet nog meer stress.. hadden we nog niet gehad deze week gehad..

Nu kun je, je heel druk gaan maken maar dat helpt niet echt en bovendien waren we niet de enigen blijkbaar is er een hele kar op Schiphol blijven staan!! (minpunt voor KLM) We laten onze gegevens achter bij de “delayed bagage” representative en gaan naar ons hotel. Het Hilton Hotel heeft net als andere hotels in L.A. een shuttle bus verbinding en we gaan met deze naar het Hotel. We hebben een kamer aan de achterzijde van het hotel en kijken uit op het Hollywood Sign en Downtown L.A. De kamer is gewoon goed. We pakken het hoog nodige uit en dat is met 1 ontbrekende koffer niet moeilijk al kom je er dan wel achter dat sommige essentiele dingen zoals de stekker die je hier nodig hebt omdat de stopcontacten hier iets anders zijn dan in Nederland en nu heb je eindelijk op Schiphol een verlengsnoer kunnen kopen moet je hier nog eens een adapter aanschaffen anders kun je de CPAP nog niet gebruiken! En uiteindelijk lukt ons dat in het hotel tegen natuurlijk Hilton prijzen...

Onze shoppingtour bracht ons naar een shoppingmall noordelijk van ons en hebben daar niet echt kunnen slagen..

Het diner in het hotel was op zijn zachts gezegd “very poor” maar ja niets aan te doen en blijkt toch maar weer dat sommige reviews echt op waarheid berusten. Gaan wel om 20 uur al slapen omdat we dreigen om te vallen als we nog langer op blijven dan noodzakelijk. Alle apparatuur uitgeschakeld e/o ingeschakeld gaan we slapen op echt lekkere matrassen en dat is dan weer een pluspunt voor die dag! Minpunten kan ik die dag geven voor de bereikbaarheid en duidelijkheid van de Delta representatives want het heeft eventjes geduurd voordat je de juiste persoon te pakken hebt om aan je file refrecence nummer te komen die je nodig hebt voor informatie over de status van de ontbrekende koffer....