woensdag 7 december 2011

LAX & Hilton ...or the story of the delayed bagage

We waren gisteren 's avonds zo moe maar dat was ook eigenlijk ook niet zo vreemd je bent tenslotte zo'n kleine 12 uur langer op dan normaal dat we al om 21 uur gingen slapen. Je wordt dan wel om 3 uur 's nachts wakker en wonder boven wonder vallen we ook weer in slaap om 2 uur later weer wakker te worden. De lucht in de hotelkamer is behoorlijk droog dat het tankje van mijn CPAP bijna leeg was! Het bed slaapt echt wel lekker en dat is dan weer in tegenspraak met de vele reviews die het tegendeel bewezen evenals al die andere negatieve reviews over andere zaken zoals het lawaai. Wat wel waar was betreft het diner maar daarentegen is het ontbijt weer uit de kunst.

We genieten dan ook van het ontbijt waar we een hele dag op kunnen teren. We hebben nu een hele dag die we kunnen gebruiken om L.A. te ontdekken en dat is dan ook precies wat we gaan doen.

Venice Beach

We boeken bij de bell desk een excursie die ons langs veel bekende plaatsen zal leiden zoals Venice Beach, Marina del Rey, Santa Monica, Beverly Hills, Rodeo Drive, Hollywood Walk of Fame en later en bezoek aan Farmer's market. Wij zijn de enige 2 die daarna nog naar het Beverly Hills shopping centre gaan. Daar worden we 2,5 uur later weer opgepikt om terug gebracht te worden het hotel. We zijn blij dat we deze excursie geboekt hebben omdat we dan toch eindelijk langs die plekken zijn geweest die we vorige keer, inmiddels 21 jaar geleden, niet konden bereiken omdat we met een camper reisden. Het was wel jammer dat er niet overal gestopt kon worden maar we zijn er geweest en hebben het in live gezien. Venice Beach was de eerste stop en helaas de mooie mensen waren nog niet wakker (meestal pas vanaf een uur of 4 in het weekend) maar we konden een kleine 20 minuten rondwandelen en de sfeer snuiven. Daarna een mooie tocht door Marina del Rey met zijn mooie apartementgebouwen waarvan de gemiddelde prijs voor een 1 kamer bedroom beginnen bij $ 250000.... maar daar krijg je dan ook wat voor..de rit gaat dus verder langs Santa Monica ook met zijn mooie huizen en rijden later Beverly Hills binnen.

Beverly Hills

De volgende stop is de Hollywood Walk of Fame.

Hollywood Walk of Fame

Hier waren we 21 jaar geleden ook al en aan de ene kant is er niet veel veranderd aan de buiten kant maar aan de andere zijde van de straat missen we MacDonalds waar we destijds hebben geluncht. We lopen nu veel bewuster met de grote stroom aan de andere kant mee gaan ook het Kodiak Theatre in waar de sterren naar binnen gaan als de Oscar's weer uitgereikt worden. Echt wel indrukwekkend gebouw van binnen en je verwacht niet dat daar allemaal winkels voor zitten! We maken foto's van het Hollwood Sign die je vandaaruit kunt maken. Na 45 minuten moeten we weer verder en gaan dan naar de laatste reguliere stop Farmers waar we ook een klein uur kunnen rondwandelen langs diverse winkels maar ook kraampjes met diverse goederen.

Santa!!!!

Een hele mooie echt Amerikaanse Christmas sfeer en decoratie.. Om 13 uur gaan we verder en wij tweeen worden bij het Beverly Hills Centre shoppingmall achter gelaten terwijl de rest teruggebracht worden naar hun hotel. We hebben nu bijna 3 uur de tijd om te shoppen en we kunnen na vandaag geen shoppingmall meer zien..... Om 16 uur worden we opgehaald en teruggebracht naar het hotel. Gelijk even langs de concierge gelopen om te vragen of de koffer al binnen is... nee nog niet... Shit dan maar weer even met Delta bellen en gelukkig ze kon me melden dat hij inderdaad gearriveerd was en het ongeveer 4 tot 6 uur kon duren voordat de koffer afgeleverd zou worden bij het hotel.

In de tussentijd maar langs de Holland America Line representative gelopen voor de bagage tags.

De koffers worden morgenochtend van onze kamer gehaald en rechtstreeks naar het schip gebracht. Wijzelf worden om 11.30 uur opgehaald. Op een gegeven moment wordt er naar onze kamer gebeld en de koffer is er...........Jipppieee! Oh boy wat ben ik blij dat ik mijn koffer op tijd terug heb en ik ben ook heel blij dat we een extra dag in L.A. hebben geboekt anders was het nooit goed gekomen.

We hebben geen honger en gaan ook vandaag weer vroeg slapen want bijkbaar zitten we nog op de Hollandse tijd...