zondag 13 november 2011

192 TV


Nee geen vlucht nummer van een of andere luchtvaartmaatschappij maar een TV zender uit het Ziggo pakket. Een themakanaal die videoclips uitzend van muziek uit de jaren 60, 70, 80 & 90.
Elke vrijdag- en zaterdagavond laat staat de TV op deze zender.
Ik heb al eerder geschreven dat ik een Soul muziek liefhebber ben uit de jaren 70, de tijd dat ik aan het puberen was en ook mijn eerste schreden zette in het uitgaansleven. De plaats waar ik toen woonde, Hengelo, had wel enige discotheken maar het echte uitgaansleven voor ons "Gays" bevond zich in Enschede. Het toenmalige 't Bolke en het daarnaast gelegen discotheek Zodiac draaiden de echte disco nummers van die tijd zoals van Van Mccoy "The Hustle" en van The Trammps, Tavares, The Stylistics, Donna Summer, Gloria Gaynor, Earth Wind & Fire maar ook KC & the Sunshine Band
(oh boy he was soooo cute!)



en natuurlijk de Bee Gees met alle hits uit Saturday Night Fever. Tijdens het typen van dit stukje staat de TV ook weer op die zender en ga ik weer helemaal terug in de tijd toen alles nog nieuw, fris en onbezonnen voor mij was. Ik kan me de dansvloer van de discotheek Zodiac (het huidige Party centre 't Bölke) weer zo voor de geest halen het was precies zo een als je ook vaak in de New Yorkse disco's zag ...transparant met vlakken die verschillende kleuren aangaven tijdens de muziek... voor die tijd uniek in NL... in de latere Club Baccara in Hengelo lag eenzelfde disco dansvloer inclusief spiegels boven en tegen de wanden..... jammer dat die club geen lang leven beschoren was (uitgebrand) Hmmmmmmmm sweet memories

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,

las jou verhaal over disco van vroeger, leuk om te lezen, vooral over de zodiac, ik heb daar vroeger gewerkt.
die dansvloer ligt nu bij mij in vogue in hengelo.
Ben al heel lang oo zoek naar foto's uit de zodiac, heb er een paar maar niemand heeft daar foto's van helaas.

Groeten Koos
hengelo@zonnet.nl