vrijdag 16 december 2011

Golfo Dulce ( lieflijke baai)

We hebben vandaag wederom een “Sea Day” maar wel eentje die erg afwisselend is. Na de gebruikelijke ochtend rituelen gaan we naar het maindeck en het voordek die voor deze gelegenheid ook geopend is. We varen tegen 8 uur de “Golfo Dulce” binnen een ontzettend mooie baai met prachtige uitzichten, baaien, vegetatie en fauna. Op een gegeven moment horen we geroep en zien aan de zijkant van het schip dolfijnen meezwemmen met het schip een prachtig gezicht en iedereen geniet van deze leuke onderbreking. Ze zwemmen niet al te lang met ons mee. Op een gegeven moment zie ik zelf een zeeschilpad die in de golf van het schip verdwijnt. Een beste joekel van zo'n dikke meter! Het schip vaart langzaam langs de kust en we zien echte tropische regenwouden. Het is een onbewoond gebied en voor een groot deel een beschermt park.




We blijven voornamelijk op het maindeck omdat daar het meeste te zien is. Het voordek die voor deze gelegenheid ook geopend is geeft niet echt meer uitzicht. Na een prachtige vaart door de inham varen we tegen 11.30 uur weer de Pacific op. Voor de eerste keer deze vakantie hebben we regen en weer een iets ruwere zee. Tijd voor weer een extra zeeziekte pilletje! Ze helpen wel goed want ik heb verder nergens last van. Een zeedag is een echte rustdag en om 16 uur trekken we ons terug in de hut om een dutje te doen. Of het nu vanwege de leeftijd is of de weinige inspanningen die we doen of vanwege de zeelucht het slapen aan boord gaat prima en we slapen wat af tijdens deze reis. We slapen zelfs zo vast dat we bijna te laat zijn voor het diner. Het menu wat we vanavond voor geschoteld krijgen is samengesteld door Jonny Boer ( jeweetwel de kok van de Librije) Ik zie niet echt iets wat er voor mij bijzit maar dat komt ook dat ik niet gecharmeerd ben van deze “liflafjes”. Ik vertel dat ook aan de jongen die ons bedient en die is verbaasd maar ik vertel hem dat ik liever een goede maaltijd heb dan dat ik een “schilderij” moet opeten en hij is helemaal verbaasd als ik zeg dat die Jonny Boer zichzelf een goede chef vindt en dat ik het daar niet mee eens ben! (maar goed dat is mijn persoonlijke mening) De avond wordt wederom afgesloten in het theater. De zangers en zangeres (eentje dit keer) geven een prachtige voorstelling dit keer met als thema “Amore” de twee beste zangers en de ene zangeres die wel goed kunnen zingen overtreffen zichzelf dit keer en we genieten echt van deze voorstelling. (alleen het geluid had iets minder hard gemogen) Het orkest werd dit keer aangevuld met de dames die ons tijdens het diner op strijkinstrumenten vermaken. Het klinkt allemaal prachtig....


Geen opmerkingen: