zaterdag 18 december 2010

Een zaterdagochtend wandeling

Een van de leuke dingen in het leven is het weekend. Ik kan dan niet alleen uitslapen maar ook een wat langere ochtendwandeling maken met mijn twee labdradors Max en Nelson.
reeën op zoek naar voedsel

Ik ben gezegend met de locatie waar ik woon. Het buitengebied van Enschede. Vooral nu is het echt een mooi plaatje met al die sneeuw. Nou ben ik niet echt een liefhebber van dit witte spul en ben ik ook niet echt gecharmeerd van die kou maar het hoort nu eenmaal bij dit kikkerlandje! Het voordeel van buitenaf wonen is dat mijn honden niet aangelijnd uitgelaten hoeven te worden en ze dus alle vrijheid hebben en met een goede opvoeding hoef ik ook niet bang te zijn dat ze bij het minste of geringste er vandoor gaan. Dat het echte labradors zijn bewijst wel dat ze gek zijn met die sneeuw.
Nelson rolt om de haverklap lekker in de sneeuw gevolgd door Max.
Jammer is dat Max vanwege zijn artrose en het kraakbeen wat een paar jaar geleden operatief verwijderd is uit zijn rechtervoorpoot minder goed loopt en eigenlijk niet langer zou mogen lopen dan 3 kwartier maar met genoeg pauzes tussen door kan het soms wel wat langer. Zo ook vanmorgen en dan hebben zij lol en ik lol tussendoor genietend van het mooie Twentse landschap. Zo af en toe hebben we het geluk dat we reeën tegen komen opzoek naar voedsel. Max en Nelson hebben het wel in de gaten maar gaan er niet achteraan en blijven rustig zitten terwijl ze op korte afstand voorbij gaan. Na ruim een uur lekker door de sneeuw geploeterd te hebben komen we dan weer thuis en als ik dan de oprit oploop en mijn huisje in deze entourage aanschouw dan besef ik wel degenlijk dat ik gezegend ben dat ik hier mag wonen.

Geen opmerkingen: