woensdag 6 juli 2011

Hoe bestaat het!

Dat was vroeger en Vara programma dat, met behulp van foto's en filmpjes, liet zien dat dingen soms niet zijn wat ze menen te zijn!
Nou boek je via de KLM website de vluchten van Amsterdam naar Los Angeles en van Miami naar Atlanta en van Atlanta terug naar Amsterdam voor de Cruise in het najaar. Alles gaat goed bij het boeken! Nog even contact gehad met Customer Support van  KLM om ervoor te zorgen dat de stoelen op de terugvluchten ook daadwerkelijk gereserveerd zijn en tot voor een week geleden klopte het ook helemaal bij zowel de KLM "Manage My Booking"' als bij Delta bij  "My trips" Ik zeg tot vorige week want toen werd de 1e vluchtwijziging van Delta aangekondigd en moesten we onze gereserveerde stoelen  voor de vlucht van Atlanta naar Amsterdam opnieuw bevestigen! Zo gegezegd zo gedaan maar vanaf dat moment gaat het helemaal goed mis met die terugvlucht vanaf Atlanta . Neem je, via de mail, contact op met Customer Support van de KLM om de "overbodige" vlucht die ineens op het overzicht staat (of is blijven staan!) eruit te halen en dat gebeurd ook gelijk en staat alles aan de zijde van de KLM bij  "Manage my Booking" goed alleen bij "My Trips" aan de zijde van Delta staat nog steeds de vlucht van Miami van 13.30 met een ander vluchtnummer maar ook een andere vlucht met het vluchtnr van die 14.45 uur !! (moet je wel van goede huize komen om jezelf op te splitsen in "mid-air") maar het allerleukste bewaard Delta voor het laatst als ze de "gewijzigde" terugvlucht er weer bij "My Trips" plaatsen en dan vermelden ".....you may miss this flight!
 Ja vind je het gek!
Of je krijgt deze zeer toepasselijke tekst als hun website "uit de lucht" is!

We're Experiencing Some Turbulence

Our website hit some rough air, so the page you're trying to reach isn't available at the moment.
We've alerted our technology team, and they're working hard to get this fixed for you right away. Check back with us in a few minutes.
If you have any questions, try our Live Chat option with a customer service representative, or contact us for help.


3 opmerkingen:

Traveller zei

Met wie heb je daadwerkelijk geboekt?? Ik bedoel daarmee welke site? KL, DL of een vliegwinkel ofzo??

Traveller zei

Sorry, ik las het verkeerd. KLM dus. KLM maakt gebruik van Amadeus en de reservering schiet gelijk door naar Check My Trip van Amadeus. Amadeus is een Central Reservation System gebruikt door meerdere airlines.

Ik stel voor om je vluchten via checkmytrip.net te bekijken. Voer je KLM PNR in (boekingscode) en je achternaam. Kijk wat daar staat.

Delta's Deltamatic is een oude systeem en voert veranderingen niet altijd correct door. Vooral als het op schemawijzigingen komt! grrr...

KLM is eigenaar van je boeking, dus die moeten ervoor zorgen dat alles aan de DL zijde goed komt. Blijf erboven op staan. KLM Customer Care is Cygnific dus door Les weet ik er alles van. Zij vertegenwoordigen meerdere airlines dus hebben niet altijd de drive om het geliujk goed te zetten.

Via de KLM Facebook Team (ook Cygnific) kan je ook het één en ander corrigeren. Je vraagt om een persoonlijke bericht op de 'muur' en vanaf dat moment communiceer je alleen in het privé. Gaat soms sneller dan dat email gedoe. http://www.facebook.com/KLM.

Suc6!

LP zei

Hoi Andy, Ry heeft gelijk wat je reservering betreft. KLM is altijd leidend. Wij zijn als enige bevoegd om veranderingen in je PNR te maken. Delta is in dit geval uitsluitend de uitvoerende maatschappij.

Nadeel van vroeg boeken is dat er altijd schema wijzigingen en-of vluchtnummer wijzigingen zullen plaatsvinden, vooral voor domestic USA vluchten.

Als je iets niet vertrouwd of niet blij bent met een aansluiting of aansluittijd, mag je altijd met KLM contact opnemen via Customer Care, email, Facebook of Twitter.

De systemen communiceren (nog) niet vlot met elkaar, maar je moet je niet gek maken op wat DL heeft op hun site, tenzij je DL hebt geboekt.

Als er iets is hoor ik het wel.

Regards,

Lesley P.