zaterdag 27 november 2010

Excursie Nederlandse Bibliotheek Dienst

Donderdag 18 november zijn we met de Unit op werkbezoek geweest bij onze grootste leverancier van media. De NBD/Biblion. De reis er naar toe was op zich een beleving en met de nodige hobbels (waar heb ik dat eerder meegemaakt?) komen we zo tegen 1 uur aan. Nog net op tijd voor de lunch! Voor wat betreft het openbaar vervoer in Nederland die scoren bij ons die dag absoluut geen bonuspunten! Ten eerste als je een product aanbied "Herfstoer" zorg er dan voor dat je voldoende materiaal inzet om iedereen datgene te bieden wat beschreven is... Maar nee weer laat de NS ons 1e klas staan in het overloop gebied en niet eenmaal maar meerdere keren is het mis. Het openbaar vervoer in Voorburg spant de kroon. Vraag je aan de ene chauffeur "hoe komen we naar de Veursestraatweg?" Ze kijken je met een blik aan of je van een andere planeet komt en brabbelen maar wat en verwijzen je naar de andere zijde van de straat..... Mis! en na een paar keer de straat overgestoken zijn bel ik maar even naar het 0800 nummer en krijg een stagiare aan de lijn en denk bij mezelf  "dit gaat niet lukken vandaag!" gelukkig komt hij even later terug met het juiste antwoord en na veel tijdverlies en omwegen belanden we tenslotte bij de NBD/Biblion. Na ons aangemeld te hebben bij de portier worden we ontvangen door de accountmanager. Hij stelt voor om maar gelijk te gaan lunchen , iets waar we geen nee op zeggen! Tijdens de lunch schuift de contactpersoon waar we het meest mee te maken hebben aan, een man die onmisbaar is voor de NBD/Biblion en die al menig probleem voor ons heeft opgelost. Na een lekkere lunch worden we rondgeleid. Eerst wordt nog het een en ander verteld over waar de NBD/Biblion mee bezig is en in een korte film word dat toegelicht. Daarna krijgen we een rondleiding door het bedrijf en zien we hoe de processen in de loop van de jaren wel veranderd zijn. Wat echter nog gebleven is dat zijn de "Paternosters" 

Een uniek systeem om de juiste materialen bij de klant te krijgen....  Aan het eind de rondleiding krijgen we allemaal een boekje die we nuttig kunnen gebruiken. Gelukkig hebben ze op ons verzoek 2 taxi's besteld die ons in no-time naar het station brengen. Wederom kunnen we 1e klas staan tot aan Utrecht maar ook na Utrecht kunnen we niet op de plaatsen zitten waar we voor geboekt en recht hebben . Echt een misser van de eerste orde maar het vervoersbedrijf en ProRail liggen toch al onder vuur maar schijnen daar niets aan willen te doen. Pas vanaf Deventer konden we daar gebruik van maken maar .... acht laat maar!

1 opmerking:

TienD zei

Waarom zie ik zo'n verslag niet op het intranet?
Ik denk dat veel collega's geen idee hebben wat de NBD doet, maar er (zijdelings) wel mee te maken hebben.