maandag 22 november 2010

Ondek je plekje...

Heerlijk dit onderwerp! Vanaf het begin dat het mogelijk werd maak ik hier veelvuldig gebruik van. Niet alleen voor de vakantie maar ook voor andere zaken. Zoals bijvoorbeeld om de omgeving van je gewenste woonplek, dankzij Street View, goed te kunnen bekijken zonder daarvoor de deur uit te moeten gaan. Google Earth is natuurlijk een prima tool om bijvoorbeeld om in het onderwijs te gebruiken. Hadden wij destijds deze tooltjes gehad op school voor aardrijkskunde dan, ja dan was ik nog beter op de hoogte geweest dan nu. Street View gebruik ik om als ik ergens heen moet om de omgeving en metname het gebouw in mij op te nemen. Dat kan handig zijn om twijfel te voorkomen. Je herkent het gelijk als je ervoor staat. Van de apps die genoemd worden heb ik Google Latitude gedownload naar mijn mobiel. Handig maar dan moet je van anderen wel weten om zij zich ook aangemeld hebben. Ik heb de maps op mijn mobiel en kan ze nu ook gebruiken om de weg te zoeken in een vreemde stad of tijdens een wandeling in een vreemde omgeving. Helemaal prachtig vind ik het kunnen zien hoe laat het  is op die plek waar dan ook op aarde. Het embedden van locaties op mijn weblog ga ik zeker proberen maar door mijn vakantie heb ik een beetje achterstand opgelopen met de te behandelen Dingen

1 opmerking:

TienD zei

Alweer een ding dat je al goed kent, je ervaringen zijn duidelijk. Doen wij er als bedrijf genoeg mee, zie je toepassingen?