zondag 5 augustus 2012

Writers block?

Lange tijd niets geschreven op mijn blog dit heeft niets te maken met een gebrek aan activiteiten maar meer met zin hebben om er rustig voor te gaan zitten en effe lekker te gaan typen maar..... binnenkort weer bloggen over de reis naar New York en Washington. Hebben we zin in en zijn ook al druk bezig geweest om die dagen in New York en Washington  goed te vullen en dat is niet zo moeilijk en kom je straks gewoon tijd tekort!  Dit geldt zeker voor New York ! In die stad is zoveel te doen dat je er vaker naar toe zal moeten om  het meeste te kunnen  zien of mee te maken. Zoals in het vorige blog al gezegd  hebben al tickets voor het 9/11 memorial site dit is een "Must See" sinds de officiële opening 10 jaar na de aanslagen op de Twin Towers in 2011


In 2008, toen we voor het eerst in New York waren, was "Ground Zero" nog steeds eent een gapend gat waar al wel bouwactiviteiten plaatsvonden en nu staat daar al in volle glorie het bijna gereed One World Trade Center. We gaan ook naar het US Open waar we tickets hebben voor het Arthur Ashe Stadium. Hopelijk hebben we een leuke wedstrijd met bekende tennisers maar we gaan eigenlijk meer voor de "sfeer" en het eens mee te maken. Ik keek altijd als ik een half uurtje in de sportschool aan het "cross trainen" ben naar de tenniswedstrijden op Euro Sport en hoopte er ooit nog eens bij te zijn! Gaat dus nu gebeuren! Brooklyn, een tochtje met de ferry naar Staten Island mogelijk een rondrit met de "Hop on - Hop off" bus en natuurlijk "shoppen" en genieten van die echte New Yorkse sfeer en zoals in het vorige blog bericht ook genoemde High Line. Daarna Washington ....ik hoop alleen dat de temperatuur dan wel iets minder zal zijn dan nu het geval is 30 , 35 graden is iets te veel  een graadje of 25 met een zonnetje is meer dan genoeg. Voordat we vertrekken naar de States hebben we toch maar weer voor en de gemoedsrust maar ook voor de veiligheid een overnachting geboekt bij Van de Valk Schiphol. We hebben geen zin om te gaan stressen als we op de dag van vertrek in een file terecht te komen als we vanuit het oostens des land naar Schiphol rijden nee dan beter een dagje van te voren, kunnen we ook nog even een middagje Amsterdam doen, lekker uitgerust de dag van vertrek aan het ontbijt en dan tegen een uurtje of 10 op ons gemak door de bus van het hotel naar Schiphol laten rijden.


met dank aan vd Valk Hotels

 Kost wel een aardige cent maar we hebben het er voor over. Als we een latere vlucht zouden hebben dan doen we dat natuurlijk niet maar omdat je voor Intercontinentale vluchten 3 uur van te voren aanwezig moet zijn dan is half elf  aanwezig zijn geen goede tijd! Bovendien kunnen we de auto laten staan bij het hotel en is het iets makkelijker terug te vinden dan op P3

1 opmerking:

Traveller zei

Ik heb totaal geen zin om te bloggen. Elke keer dat ik denk dat ik de zin krijg is het.... pffff.

Ik heb het momenteel zo druk met 2 banen dat ik veel moeite heb met tijd management voor m'n persoonlijke dingen.

Ik was donderdag voor één avond in Manhattan. Ik was en route naar Pittsburgh en moest overstappen in Newark. Was slecht weer en vlucht gecancelled, dus ben ik maar naar de city geweest om dinner te hebben bij Sbarro in Times Square bij een vriendinnetje die daar woont. Had het niet op FB gezet, want mijn tante in Brooklyn zou boos worden als ze hoorde dat ik daar was en niet effe langs was gekomen.

Vanmorgen om 07.00 geland. Pittsburgh-Schiphol via Washington Dulles.

Van wat ik gelezen heb, heb je het mooi ingepland. Ik denk dat je alle hoogtepunten hebt. I personally love Little Italy en China Town. Als ik naar Brooklyn ga, ga ik meestal met een gehuurde fiets over de brug.

NYC is one of my favorite cities in the world.

As for DC... two words; DuPont Circle! :-)