Het aftellen is begonnen. Over 14 dagen hebben we dan eindelijk vakantie en kan het inpakken beginnen. We zouden eigenlijk op 1 september voor 9 dagen naar New York en Washington gaan maar die trip hebben we geannuleerd vanwege het ziekbed en het onverwachte overlijden van mijn schoonmoeder.
Nelson Max |
Het aftellen is begonnen. Over 14 dagen hebben we dan eindelijk vakantie en kan het inpakken beginnen. We zouden eigenlijk op 1 september voor 9 dagen naar New York en Washington gaan maar die trip hebben we geannuleerd vanwege het ziekbed en het onverwachte overlijden van mijn schoonmoeder.
Vanaf volgende week al de eerste voorbereidingen voor het inchecken voor de cruise. De laatste vluchtgegevens moeten nog worden doorgegeven aan de Holland America Line anders worden we niet opgehaald van het vliegveld van Fort Lauderdale en niet naar het hotel gebracht.
De eerste dag zal wel een lange worden maar het is niet anders. We wilden perse met de KLM vliegen vanwege de mogelijkheid om Comfort Class stoelen bij te boeken. We wilden niet dat ons hetzelfde als vorig jaar zou gebeuren en dat je 10 uur verkrampt moet gaan zitten in een rij van drie. Nee, nu lekker wat meer ruimte en met zijn tweeën naast elkaar. Net als voorgaande jaren gaan we een dag eerder naar Schiphol, daar hebben we een hotelovernachting dit keer in het Ibis hotel in Badhoevendorp.
’s Morgens moeten we eerst onze honden Max en Nelson wegbrengen naar het dierenpension dan nog gauw even naar huis om online in te checken voor de vlucht van de volgende dag en dan op naar Schiphol. Inchecken in het hotel en dan nog even Amsterdam in om te shoppen en een hapje eten. De volgende dag na het ontbijt op ons gemakkie naar de luchthaven. We vliegen pas om 14.35 uur maar het is altijd wel even leuk om op Schiphol rond te kijken. Er is nu ook een Airport Library en die wil ik wel even zien.
De vlucht naar Fort Lauderdale gaat over Atlanta een van de, zo niet de drukste, luchthaven van de VS. Daar hebben we een transfer van ruim 2 uur en die gaan we zeker nodig hebben. We vliegen dan in de avond met Delta Airlines door naar Fort Lauderdale waar we om 23.21 uur lokale tijd (in Nederland is het dan bijna half zes in de ochtend!) aankomen. De hotelovernachting is in het Westin Ft. Lauderdale. De volgende dag worden we dan opgehaald door de HAL en naar Port Everglades gebracht om in te schepen op de MS Noordam een zusterschip van de MS Westerdam waar we vorig jaar op voeren. De cruise duurt dit keer 10 dagen en gaat naar de volgende Caribische eilanden. St. Maarten, St, Lucia, Barbados, Martinique, St, Thomas en als afsluiting langs het prive eiland van de Holland America Line Half Moon Cay op de Bahama’s. Als alles meewerkt zal ik regelmatig verslag doen via dit weblog van de reis.
Cruise 2010 |
De ‘Nickname”is tenslotte niet voor niets Travelandy2!
7 opmerkingen:
Leuk om te lezen....is er internet aan boord en ga je tijdens je vakantie gewoon door met de 23dingen?
Ja er is Internet aan boord en, zoals ik al schreef, ben ik wel van plan om update's te plaatsen met betrekking tot de reis maar ook met de 23 dingen want 1 van de onderwerpen gaat daar juist over nl. ding 16 mobiel Internet & ding 17 ontdek je plekje met Google maps
Ik was ongeveer een jaar in dienst bij Air Aruba en we deden de afhandeling van KLM. Ik moest in 1997 naar NL voor een cursus 'Transportation of Dangerous Articles' en de hotel waarin we z'n zessen verbleven was Ibis in Badhoeverdorp. Man, man, man... good times, sweet memories.
Eén van de dingen die ik leuk vind van het op reis gaan is de anticipatie de dagen ervoor. I'm addicted to it!
Over Comfort Class gesproken... ik had vorige week een vergadering in the kantoor van SkyTeam Central in A'dam over dat onderwerp. Voorheen boden KLM/Northwest dezelfde producten aan boord aan. Dat was hun selling-point. 2 companies... 1 product.
Maar sja... NW ging op in Delta en DL was een heel ander vogel dan NW. Opeens werden er verschillende producten aangeboden. KL, DL en AF hebben een joint-venture agreement/anti-thrust agreement voor alle vluchten tussen de EU en Amerika/Canada. Het maakt niet uit welk airline een route vliegt; alle winsten en verliezen worden evenredig verdeeld. Ze willen dat het de passagier niet uitmaakt met wie ze vliegen. Een KL vluchtnummer op een Delta vlucht en een DL nummer op een KLM uitgevoerde vlucht. Maar de realiteit is anders. Ze zijn erachter gekomen dat het de mensen wel degelijk uitmaakt. Duh! We zien dat in de vele klachten die we krijgen van mensen die tot op het moment van instappen niet doorhadden dat hun 'KLM vlucht' eigenlijk door Delta uitgevoerd werd.
KLM heeft Comfort Class en AF Premium Voyageur voor hun elite passagiers (FB Gold & Platinum) en passagiers die ervoor willen betalen. Daarentegen heeft Delta niets. Alleen Economy & BusinessElite. Delta's redenering was dat bedrijven (lees: Coca-Cola en CNN) en particulieren geen Business Class tarieven meer willen betalen als ze in een 'Economy +' stoel kunnen gaan zitten. Business Class is namelijk de cash-cow for DL. Maar KL en AF zetten veel druk op DL, dus het gaat niet lang meer duren.
En je hebt gelijk. Atlanta's Hartsfield is de grootste en drukste luchthaven ter wereld. Ik heb een hekel aan die luchthaven, terwijl het wel de super-hub is van DL. Maar toch!
Maar goed, je cruise route ziet er leuk uit. Zeg maar gedag tegen de 'Martians' als je daar bent. Ik ga het tegen m'n buddy Les zeggen! Ha, ha, ha! Die gaat zelf de 28ste naar FLL via ATL.
Anyway, ik kijk uit naar je vakantie blogs!
Ryan
Ja, ja... de 'Martians' wachten op je op St. Maarten/St. Martin.
Je hebt groot gelijk dat je CC boekt op KLM. Ik ga de 28ste naar FLL via ATL op een 'normaal' geboekte ticket en had ook CC geboekt. Ik ben bijna 1.90m. Maar 4-5 weken geleden kreeg ik een berichtje van Delta dat er een schemawijziging was waardoor de aansluitingen niet goed zouden verlopen. Dus ik had de keus om via Minneapolis/St. Paul of Memphis te vliegen, of ik moest een eerdere vlucht pakken naar Atlanta.
Jammer genoeg werden al die bovengenoemde opties uitgevoerd door Delta en niet KLM. Dus geen CC. Ik kreeg dus mijn geld terug voor de heenreis. Terugreis is gelukkig nog steeds KLM.
Leuke blog by the way. Is die achtergrond foto door jou gemaakt? wat is dat de vleugel van easyJet of Vueling?
Alvast een fijne vakantie toegewenst!
Les
Pfff, je wilt niet weten wat ik allemaal moest doen voordat ik een reactie achter kon laten. Je moet een Google account of Open ID hebben om een berichtje achter te laten.
Les
@Ryan, plaag hem nou niet te veel met the Martian!
@ Lesley Ik heb het nu aangepast dat iedereen (anonymous) een reactie kan achterlaten. Bij de introductie van deze cursus was het zo ingesteld. Ik zal uitkijken als we op St. Maarten zijn naar een knappe "Martian" met die warme zwoele blik in zijn ogen ;) (wat is eigenlijk jullie route, komen jullie ook langs St. Maarten?
@ Andy, we zeilen met de MS Maasdam: Fort Lauderdale - Nassau - San Juan PR - St. Barts - Dominica - Antigua - St. Thomas - Half Moon Cay - Fort Lauderdale.
Geen SXM op de route dus. Dat is ook bewust gedaan. Ik wilde op plekken komen waar ik niet eerder geweest was en behalve St. Barts ben ik nergens anders geweest. Dit is mijn 5 de cruise, maar de eerste keer met HAL. Ik ga meestal met Carnival Cruises of Royal Caribbean. Dus ik ben benieuwd!
Les
Een reactie posten