zaterdag 23 oktober 2010

Corporate Social Responsibility at KLM



Wij kiezen, indien mogelijk, altijd voor onze eigen nationale luchtvaartmaatschappij.
De reden: 'het geeft je altijd een gevoel van thuiskomen" maar ook voor veiligheid en betrokkenheid.
Veiligheid! Ik kan me nog een vlucht in 2006 naar Honolulu herinneren via Los Angeles en dat de piloot niet eerder wilde vertrekken voordat dat ene  censorlampje op zijn console ook ging branden. Het had een oponthoud van ca. 3 uur tot gevolg en dat betekende dat de aansluitende vlucht naar Honolulu gemist werd. In eerste instantie erger je je kapot maar achteraf ben je blij dat de piloot voor veiligheid kiest. Later blijkt dat deze piloot vaak ingeschakeld wordt als onderzoeker als er een vliegtuigongeluk heeft plaatsgevonden. Dat geeft het veilige gevoel maar ook de betrokkenheid van het cabinepersoneel die er ook van alles aandeed om de vervolgvluchten voor transit passagiers te regelen.

2 opmerkingen:

Traveller zei

Mooi filmpje. KLM is misschien niet 's werelds beste luchtvaartmaatschappij, kan misschien niet tippen aan de niveau van service van maatschappijen zoals Singapore, Cathay of Emirates, maar het is een goede degelijke airline met een down-to-earth Nedelands karakter.

Soms als ik in één of ander vaag land zit en ik ga weer terug naar NL en je ziet in de verte zo'n blauw vogel op het platform staan, dan krijg ik inderdaad het gevoel dat ik al thuis ben.

Ik werk al 13 jaar indirect en direct bij de KLM. En hoewel ik momenteel voor 2 jaar 'uitgeleend' ben aan Delta, ben ik toch KLM'er in hart & nieren.

Ryan Mitchell
KLM Royal Dutch Airlines

TienD zei

KLM zal blij zijn met zoveel positieve reclame. Zou er wel zo wel eens over ons bedrijf worden geschreven?